Eko to nasze drugie imię!

Co jest bardziej eko kąpiel w wannie czy szybki prysznic? Ile wody zużywa zmywarka podczas jednego cyklu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poznali uczniowie naszej szkoły, którzy uczestniczyli w warsztatach RecyklON. Warsztatach, które miały na celu poszerzać naszą ekologiczną świadomość.

Pierwsza część eventu miała charakter edukacyjny i polegała na projekcjach filmów. W filmie pt. „Wszystko o odpadach”, Jan Makowski z Raciborskiego Centrum Recyklingu omówił jak wygląda cykl recyklingu w Raciborzu.
https://youtu.be/3VvSdhEET8g

Kolejny film przedstawiał uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 „Mechanik” w Raciborzu opowiadających o alternatywnych źródłach energii. Karol Herba, Natalia Smołka i Piotr Cwik z kierunki technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej odpowiedzieli m.in. co to jest panel fotowoltaiczny, jak z wiatru pozyskać prąd oraz jak działa pompa ciepła?

https://youtu.be/I-FTy7DgizA

Panie z Wodociągów Raciborskich Ewa Pośpiech i Agnieszka Kostera opowiadały jak ważne jest oszczędzanie wody.
https://youtu.be/iPqz-kiIoGA

Uczniowie Budowlanki Joanna Tatarczyk, Weronika Toman, Klaudia Gross i Piotr Turlejski z kierunku technik analityk w krótkich scenkach zaprezentowali jak należy żyć ekologicznie.
https://youtu.be/0GqGtqVwIJ4

Warto również zapoznać się z materiałami na temat tego jak działa raciborska kompostownia
https://youtu.be/1iLr2iydr-0 oraz Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, czyli PSZOK
https://youtu.be/bKKQe3zvMic

Druga część zajęć miała charakter warsztatowy. Uczniowie mieli za zadanie prawidłowo posegregować odpady, po czym wzięli udział w interaktywnym quizie na platformie Kahoot, w którym w każdej grupie wyłoniono trzech laureatów, którzy dostali nagrody rzeczowe. Każdy uczestnik otrzymał też certyfikat uczestnictwa oraz specjalny planer do obserwacji domowych nawyków.

Niniejszy materiał powstał w ramach dofinansowania ze środków NFOŚiGW z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej część 2) Funduszu Ekologii

Skip to content